یزدفردا:مراسم معارفه معاون بنیاد نخبگان استان یزد برگزار شد
به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد، مراسم معارفه معاون جدید این بنیاد با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد برگزار شد .
در ابتدای این مراسم، رییس بنیاد نخبگان یزد گفت: امیدوارم با پیوستن آقای عارفی به بنیاد یزد، بتوانیم با خرد جمعی و مشارکت، به خوبی به اهداف ترسیم شده دست پیدا کنیم.
دکتر قاسم امیریان منابع انسانی مستعد را یکی از مزیت های استان دانست و خاطر نشان ساخت: با وجود منابع انسانی مستعد ونخبه، معادن و منابع خدادادی یزد و فرهنگ بومی اصیل یزد که دستخوش تحولات نشده، مجموعه بنیاد نخبگان یزد مسئولیت سنگین تری را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: با پیشرفت های روز افزون استان در حوزه های مختلف از جمله حوزه پزشکی ونانو،  یزد می تواند به عنوان قطب علم و فناوری در کشور مطرح شود.
در ادامه این مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت:امیدواریم فعالیت های بنیاد نخبگان یزد، نمود بیشتری پیدا کند ونقش آفرینی نخبگان در توسعه استان موثرتر باشد.
طالبی افزایش تاثیر نخبگان در روند توسعه استان را از انتظارات مشخص از بنیاد نخبگان دانست و اضافه کرد: همراه کردن نخبگان در روند توسعه و استفاده از فکر و نظر آنها همچنین شناسایی استعدادها و فراهم کردن زمینه های همکاری دولت و بخش خصوصی با نخبگان از دیگر انتظاراتی است که امیدواریم بنیاد نخبگان یزد آن را دنبال کند.
وی ادامه داد: در بحث کارگروه ها فعالیت های خوبی انجام شده و نخبگان در حوزه های فنی وپزشکی پیشرفت های قابل توجهی داشته اند اما در مسائل اجتماعی و فرهنگی کمتر شاهد حضور نخبگان هستیم.
معاون بنیاد نخبگان یزد نیز در ادامه برای تعامل و ارتباط بیشتر بین دانشگاهها و مراکز پژوهشی با بنیاد نخبگان یزد قول پیگیری داد.
عارفی ایجاد کارگروههای تخصصی و اتاق فکر نخبگان، برای اثرگذاری در مسائل استان را از برنامه های دیگر این معاونت دانست.
گفتنی است محمدرضا عارفی، دانشجوی مقطع دکتری در رشته عمران-سازه دانشگاه آزاد اسلامی اراک و بنیانگذار انجمن نانو تکنولوژی در استان و بنیانگذار تیم بتن در دانشگاه آزاد یزد بوده است.
وی چهار مقام اول در مسابقات ملی وبین المللی بتن(ici)و(aci)، ارائه بیش از 20 مقاله ISI در مجلات معتبر بین المللی، تالیف کتاب مفاهیم نانو تکنولوژی و کتاب پایداری سازه ها و کسب عنوان دانشجوی برتر پژوهشی در سال 90در دانشگاه آزاد یزد و مشاوره در امر بازسازی عتبات عالیات را در کارنامه فعالیتهای خود دارد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا